Här hittar du svar på en rad frågor som vi oftast får på Senior24.se. Vi har delat in frågorna och svaren i fem grupper för tydlighetens skull. Klicka på relevant fråga för att se svaret:
1. BESTÄLLNING
Svar: Tyvärr inte, vi har valt att inte ha en fysisk butik – men vi erbjuder 365 dagars ångerrätt, vilket innebär att du kan prova produkten hemma och returnera den till oss om den inte uppfyller dina förväntningar.
Svar: Ja, det är bara att ta ut rullatorn ur kartongen, fälla ut och börja använda den. Justera bara höjden på handtagen.
På badrumsmöbler kan du behöva skruva fast benen och vissa modeller av våra rullstolar kräver installation av bromsar och hjul, vilket framgår i produktbeskrivningen.
Svar: Alla produkter som visas på Senior24 finns i lager och är klara för leverans.
Svar: Ja, längst ner på produktsidorna hittar du en översikt över tillbehörsprodukter som kan beställas tillsammans med produkten.
Svar: Ja, om du inte vill beställa direkt från hemsidan kan du ringa vår kundtjänst på 085 809 85 41 så tar vi emot din beställning via telefon.
Vi behöver ditt fullständiga namn, adress, e-postadress och mobilnummer, och naturligtvis produkten (färg/storlek).
Vi skickar sedan varan till dig och du får ett mail med en orderbekräftelse och sedan ytterligare ett mail med en faktura, som vi gärna ser betalas inom 8 - 10 dagar via vanlig banköverföring eller bankgiro.
2. BETALNING
Svar: När du handlar hos Senior24 kan du välja att betala med bank-/kreditkort som Visa eller MasterCard. Alternativt kan du välja Fakturabetalning via Klarna.
Observera att betalning via faktura är förbehållet företag, om du som privatperson önskar betala via faktura/bankgiro, vänligen kontakta vår kundservice via e-post eller telefon för överenskommelse.
Om du inte har BankID kan du välja vanlig banköverföring/bankgiro så skickar vi dig en faktura som du kan betala via din bank.
Företag och institutioner kan välja e-fakturering via inXchange
Svar: Företag, kommuner och institutioner har möjlighet att få en e-faktura skickad.
Du kan beställa direkt på hemsidan och använda " banköverföring " som betalning.
I kommentarsfältet på beställningen kan du ange att du vill ha en e-faktura skickad till dig.
Om ett rekvisitions- eller referensnummer ska anges på e-fakturan är det viktigt att även detta anges i kommentarsfältet vid beställning.
Företag kan välja att betala via banköverföring. Om du är privatkund kräver detta en överenskommelse med vår telefonkundtjänst antingen via e-post eller telefon.
Om du önskar att betala med faktura ska du välja det betalningssätt som heter "Betala med faktura" i kassan. Du måste ha en e-postadress för att kunna välja detta alternativ.
Du får en orderbekräftelse med våra bankuppgifter så att du kan överföra betalningen direkt. Vi skickar också själva fakturan till din angivna e-postadress inom 2 dagar och du ska betala den inom 8 dagar efter att du mottagit din order.
Om du behöver hjälp med att betala din faktura, vänligen kontakta kundservice här.
Svar: Betalning med Klarna är vanligtvis en enkel och bekväm process. Här är en generell steg-för-steg-guide för hur det kan fungera:
Välj Klarna som betalningsalternativ.
Fyll i dina personuppgifter: Du kommer att bli ombedd att ange dina personuppgifter, inklusive namn, adress och e-postadress. Se till att informationen är korrekt, eftersom den kommer att användas för att behandla din betalning och leverans.
Välj betalningsmetod: Klarna erbjuder olika betalningsalternativ, såsom faktura, delbetalning eller direktbetalning. Välj den metod som passar dig bäst.
Faktura: Om du väljer faktura betalar du efter att du har fått dina varor. Du får en faktura från Klarna och har vanligtvis 14 dagar på dig att betala.
Delbetalning: Om du väljer delbetalning kan du dela upp betalningen över en längre period. Du kommer att få ett besked om godkännande och få information om de olika delbetalningsalternativen.
Direktbetalning: Du kan också välja att betala direkt med ditt betalkort eller bankkonto.Verifiera din identitet: Beroende på ditt valda betalningsalternativ kan Klarna kräva ytterligare verifiering av din identitet. Detta kan göras genom att använda BankID eller genom att ange ytterligare information.
Slutför beställningen: När du har angett all nödvändig information och verifierat din identitet, slutför beställningen. Du bör få en bekräftelse på din beställning och betalning.
Följ upp med Klarna-appen eller e-post: Om du har använt Klarna-appen för att göra betalningen, kan du använda den för att följa upp dina köp, få påminnelser om betalningar och hantera dina fakturor eller delbetalningar. Annars kommer du att få information via e-post.
3. LEVERANS
Svar: Vi levererar vanligtvis med PostNord. Vid beställningen kan du välja om du vill ha leverans till din dörr eller till ditt närmaste PostNord-ombud.
Vid köp över 1 000 kr är leverans till ombud gratis. För köp under 1 000 kr är priset 95 kr.
Om du föredrar leverans till din adress kan detta läggas till mot en extra kostnad på 195 kr.
Företag kan få leverans till sin adress med DB Schenker för 89 kr/149 kr.
Svar: Om vi får din beställning före kl. 12:00 skickar vi den vanligtvis samma dag. Det innebär att du i de flesta fall kan räkna med leverans inom 1-3 arbetsdagar. Om beställningen görs efter kl. 12:00 skickas den vanligtvis följande arbetsdag.
Vi skickar ett mejl till dig när försändelsen har skickats och du får direktinformation från PostNord via mejl eller SMS när leveransen är på väg.
Svar: Nej tyvärr, vi har inte möjlighet att ändra din leveransmetod eller information efter att paketet har skickats ut.
Det är därför viktigt att du anger en korrekt leveransadress i din order.
Om du har beställt din order till fel adress, vänligen kontakta kundservice här.
Om du inte har möjlighet att hämta ut paketet, kommer det automatiskt att skickas åter till lagret efter 10 dagar.
Svar: Nej, tyvärr inte. Om du inte har möjlighet att hämta paketet på ett ombud rekommenderar vi att du väljer hemleverans på din order istället. På så vis får du varorna skickade direkt till din hemadress.
Om du vill beställa din order till en annan mottagare än dig själv, ska du komma ihåg att ange personens adress som leveransadress och din egen adress som faktureringsadress.
Svar: Vi levererar vanligtvis inom 1-3 arbetsdagar. Om det har gått mer än 3 arbetsdagar så kommer vi att undersöka ärendet vidare.
Vänligen kontakta oss med ditt ordernummer eller det namn som varan beställdes i, så undersöker vi ärendet och återkommer till dig via e-post eller telefon.
4. ÅNGRA KÖP
Svar: Du har 365 dagars ångerrätt när du handlar på Senior24. När du får paketet kan du packa upp det och prova produkten. Om den inte lever upp till dina förväntningar kan du skicka tillbaka varan i originalförpackningen inom 365 dagar.
Du betalar själv för returfrakten. Därför drar vi av 150 kr från det belopp vi återbetalar om du returnerar en vara och använder dig av vår returlösning.
Klicka här för att läsa mer om hur du beställer en returetikett och skickar tillbaka varan. Produkten packas i originalkartong och levereras till närmaste PostNord-ombud.
När vi har fått tillbaka varan återbetalar vi beloppet minus returfrakten. Beloppet utbetalas via det betalkort som användes vid beställningen eller Klarna. Du kan gå direkt till returportalen genom att klicka här.
Det är viktigt att vi får information om i vilket namn produkten är beställd, alternativt ett ordernummer.
5. REKLAMATION
Svar: Om du har några frågor, problem eller klagomål ska du kontakta oss som återförsäljare – skicka ett mejl till: info@senior24.se med en beskrivning av problemet och gärna ett foto, så hittar vi en lösning.
Vi behöver namnet som varan beställdes under, information om produkten i fråga och en detaljerad beskrivning av problemet, så återkommer vi till dig.
Hittar du inte svar på din fråga är du alltid välkommen att ringa oss på 085 809 85 41 eller skicka ett mejl till info@senior24.se – Du kan även använda butikens kontaktformulär eller vår chatbot.
Ha en trevlig shoppingupplevelse på Senior24.se